Reklamacje i zwroty

Opublikowano:

REKLAMACJE

 

Sklep rozpatruje reklamacje przekazane w formie elektronicznej na adres : serwis@all-net.com.pl lub pisemnie na adres Sklepu: Czerwiński Jacek ALLNET, Mełgiewska 9E, 20-209 Lublin.

 

Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe klienta, oznaczenie aukcji, opis problemu. Dołączenie do reklamacji kopii faktury lub paragonu dokumentującej sprzedaż, szczegółowego opisu przyczyn reklamacji i dokumentacji fotograficznej potwierdzającej okoliczności opisane w reklamacji, jak również oznaczenie przesyłki lub maila określeniem (Reklamacja), pozwala przyśpieszyć czas rozpatrywania reklamacji przez Sklep.

 

Sklep rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty jej zgłoszenia. Odpowiedź udzielana jest w takiej samej formie w jakiej została zgłoszona reklamacja, chyba że co innego wynikało z jej treści.

 

Sklep nie przyjmuje kierowanych do niego przesyłek pocztowych odesłanych za pobraniem.

 

Odpowiedź na reklamację, o ile Klient nie zastrzegł sobie wyłącznie kontaktu w formie pisemnej, udzielana jest pisemnie lub w formie elektronicznej na podany do kontaktu adres poczty e-mail Klienta.

 

W razie sporu ze Sklepem konsument może korzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w tym w szczególności z doradztwa rzeczników konsumentów, mediacji wojewódzkich inspektorów inspekcji handlowej, czy stałych polubownych sądów konsumenckich - tryb i organizację pracy tych instytucji określa ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów z dnia 16 lutego 2007 r. (Dz.U. Nr 50, poz. 331) oraz ustawa o Inspekcji Handlowej z dnia 15 grudnia 2000 r. (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25).

 

Szczegółowe informacje w przedmiocie sposobów polubownego rozpoznawania sporów konsumenckich znajdują się również na stronie http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.

 

ZGŁOSZENIE REKLAMACJI

 

Aby zgłosić swoje urządzenie do naprawy bądź reklamacji zapraszamy do wypełnienia naszego formularza internetowego znajdującego się pod adresem:

http://www.serwis.all-net.com.pl

w zakładce REKLAMACJE/ODSTĄPIENIA po kliknięciu w przycisk [FORMULARZ]

 

Wypełnij dostępny na stronie formularz i postępuj zgodnie z instrukcja przesłaną po wypełnieniu formularza na podany w nim adres e-mail. Znajdziesz tam poradnik krok po kroku.

 

Dla ułatwienia i identyfikacji Twojej paczki prosimy o naklejenie na zewnątrz przesyłki swojego nr zamówienia, ułatwi to nam odnalezienie zgłoszenia.

 

GWARANCJA

 

Towary mogą posiadać gwarancję producenta lub importera, obowiązującą na terenie Polski. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta. Sklep nie udziela odrębnej gwarancji na sprzedawane towary.

Zasady gwarancji producenta lub importera nie są jednakowe dla wszystkich towarów objętych asortymentem Sklepu. Informacje o udzieleniu gwarancji, okresie obowiązywania gwarancji oraz jej warunkach, zawarte są każdorazowo w opisie danego towaru oraz na kartach/drukach gwarancyjnych towarów dostarczanych Klientowi wraz z towarem.

Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług.

Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.

Jeżeli w warunkach gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

 

ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

 

Sklep jako sprzedawca jest obowiązany dostarczyć przedmiot umowy bez wad i ponosi odpowiedzialność względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

 

Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:

 

1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

 

2)  nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

 

3)  nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

 

4)  została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

 

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

 

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa (wada prawna).